Una de les coses que més han gaudit els infants aquest
primer trimestre ha estat la "nostra" llibrería colibrí. I dic
"nostra" perquè va nèixer del consens de tots. Els hi vaig plantejar
que quin tipus de racó simbòlic volien que no fos una caseta. I tot d'una varen
dir una llibreria. Però una llibreria a on venguin joguines!
I dit i fet. Varen començar a sorgir multitud
d'idees sobre quin tipus de material necessitavem per la nostra llibreria,
vàrem fer llistats i vàrem haver de pensar un nom pel nostre negoci.
Varen sortir dues idees, “Pepazo” o “Colibrí” i fent
votacions i aplicant la democràcia, va sortir Colibrí.
A partir d’allí vàrem anar al carrer a veure com són els
rètols de les botigues i anàrem a la llibreria per veure com és i quin tipus de
materials es necessiten.
El dia de la seva inauguració va haver una autèntica
expectació i encara a dia d’avui es passen el dia comptant quants hi ha a la
llibreria (perquè vàrem posar com a màxim 6 persones a la vegada per poder
jugar a gust). La llibreria l’hem anat fent nostra poc a poc i cada dia.
M’ha emocionat que quan he demanat a alguns dels infants
de la classe què volien de regal de Nadal, m’han contestat, una llibreria com
la de la classe.
A través d'aquesta activitat hem treballat innumerables objectius:
-Hem treballat en conjunt per un mateix objectiu.
-Hem apropat la nostra realitat propera a l'aula (comerços i funcionament).
-Hem après a identificar rètols.
-Treballem la lògica-matemàtica de forma significativa (caixa registradora, quants hi ha al racó, preus, sous...)
-Treballem la lectoescriptura de manera significativa (llibres, premsa, revistes...) ...
I per damunt de tot, aprenem jugant.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada